Kamis, 19 November 2015

Memahami Bagaimana Hiperhidrosis Mempengaruhi Anda

Memahami Bagaimana Hiperhidrosis Mempengaruhi Anda

Masalah ini bukan sahaja menjengkelkan bagi mereka yang menderita daripada itu tetapi juga memalukan di kali. Tetapi berapa ramai antara kita tahu bahawa terdapat rawatan yang disediakan untuk masalah berpeluh yang berlebihan. Ia pada asasnya keadaan klinikal dan boleh berlaku di mana-mana bahagian badan. Jika ia adalah di luar keperluan fisiologi badan, barulah ia dinamakan peluh berlebihan oleh pengamal perubatan.

Apakah tanda-tanda daripada Berpeluh berlebihan atau Hiperhidrosis?

Apabila duduk menjadi tidak terkawal di kawasan-kawasan seperti tangan atau kaki, persembahan biasa adalah gejala hiperhidrosis. Sebab yang sama mungkin berbeza. Walaupun ia boleh berlaku bila-bila masa hari. Walau bagaimanapun, apabila anda tidur, masalah seperti ini tidak berpengalaman. Tetapi dalam aktiviti rutin harian, masalah seperti ini adalah jelas.

Masalah yang paling besar peluh berlebihan ialah semasa perjumpaan sosial, ia mungkin mempunyai kesan negatif yang besar kepada rakyat. Seorang pesakit boleh berpeluh berbeza manakala tahap lain daripada menjejaskan mungkin sama sekali berbeza. Walaupun anda tidak cemas, peluh berlebihan boleh berlaku. Pada asasnya kerana sistem keadaan autonomi saraf simpatik masalah ini berterusan dalam seseorang individu. Ini adalah satu proses sukarela tidak seperti dengan apa yang berlaku dalam sistem saraf deria.

Apa yang menyebabkan Berpeluh berlebihan pada orang?

Keadaan berpeluh berlebihan boleh menjadi masalah yang diwarisi. Kebanyakan orang menghadapi masalah seperti ini apabila perhimpunan sosial atau mempunyai tahap emosi yang tinggi. Walau bagaimanapun, seseorang dengan mudah boleh memerangi keadaan dengan bantuan perubatan. Bagaimana dengan cepat isu itu boleh diselesaikan bergantung sepenuhnya kepada bagaimana teruk pesakit sedang dilaksanakan oleh peluh berlebihan. Rawatan ini berbeza daripada ketiak berpeluh untuk berpeluh dalam kaki.

Pesakit sering bertanya doktor untuk penjelasan bagi apa-apa masalah. Persembahan ini adalah disebabkan oleh sistem saraf bersimpati. Pada masa-masa hanya sebahagian daripada sistem yang bertanggungjawab untuk yang sama. Sebenarnya kita tidak memegang apa-apa kawalan ke atas segmen sistem saraf dan ia adalah satu bahagian autonomi. Ia dibahagikan kepada dua segmen: parasimpatetik dan bersimpati. Kedua-dua adalah bertanggungjawab untuk memberi kesan kepada tahap kebimbangan, kadar jantung, tekanan darah dan lain-lain di dalam badan.

Antara bahagian-bahagian badan yang mudah terjejas oleh peluh berlebihan adalah kaki dikenali sebagai plantar, tangan dipanggil palmar dan ketiak atau ketiak. Tidak ramai pesakit mengalami berpeluh masalah yang berkaitan pada muka dan ketiak. Walau bagaimanapun, kaki dan tangan yang berkaitan masalah-masalah yang lebih besar dan boleh dirawat dengan pelbagai cara termasuk ubat-ubatan oral, suntikan botox, ubat-ubatan herba dan memohon salap dan losyen.

Satu lagi kaedah yang sangat umum bahawa pesakit mengikuti termasuk pembedahan yang dipanggil ETS. ETS sepatutnya menjadi penyelesaian kekal bagi masalah ini. Perubatan sedang berjalan dengan setiap hari berlalu dan pasti pembedahan telah melakukan banyak kemajuan. Itulah sebab mengapa semakin ramai doktor dan pesakit bergantung kepada pembedahan untuk mengubati peluh berlebihan. Tetapi rundingan doktor adalah satu kemestian sebelum anda membuat keputusan untuk pergi untuk pembedahan. Ia adalah sangat mungkin bahawa negara anda tidak memerlukan pembedahan sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar